Více než 90 % všech klientů Pillow pojišťovny si v roce 2022 zvolilo on-line prohlídku škody před fyzickou návštěvou technika. Na co bylo dříve třeba plánovat půl dne, lze s chytrou pojišťovnou vyřešit během pár minut.
Vstupní prohlídky kompletně on-line
Klienti Pillow využívají telefon od počátku pojištění. Jednoduše s ním nafotí počáteční stav tachometru a v případě havarijního pojištění i celé auto. „Pillow se jako první nebála opustit fyzické prohlídky vozidla v případě uzavření havarijního pojištění,“ vysvětluje Jakub Strnad, zakladatel Pillow a pojišťovací vizionář. „Náš vztah s klienty stavíme na důvěře. Díky převratné srozumitelnosti podmínek nám mohou zákazníci plně důvěřovat a u focení my důvěřujeme jim. Výsledkem oboustranné důvěry je úspora času i peněz našich klientů.“
Zákazník pro focení použije mobilní aplikaci Pillow, která postupně napovídá, jakou fotografii vozidla je třeba pořídit. Na konci focení se klient rozhodne, zda fotografie odešle pojišťovně ihned nebo až když bude zpět doma na Wi-Fi. Tradiční kontrola vozidla na prohlídkovém místě stojí pojišťovny až 1 tisíc Kč. Protože tyto náklady Pillow pojišťovna nemá, může je ihned zohlednit do nižší ceny havarijního pojištění.
Prohlídka škody on-line
V případě vzdálené prohlídky nabouraného vozu je situace ještě jednodušší, klient nepotřebuje žádnou mobilní aplikaci. Technik pojišťovny v dohodnutý termín zašle na mobil klienta SMS s odkazem na unikátní webovou stránku. Po kliknutí na odkaz začne uživatel sdílet s technikem záběry z fotoaparátu telefonu. Technik instruuje klienta, jaké záběry poškozeného vozidla potřebuje a když klient zamíří telefonem na požadovanou část či celek auta, technik na dálku jednoduše pořídí potřebnou fotografii.
Celá prohlídka trvá průměrně 10 minut. Díky tomu při dohadování času prohlídky běžně zaznívají slova jako „ještě dnes“ nebo „hned zítra“. Na otázku, jaké je nejčastější místo prohlídky klienti nejčastěji volí, odpovídá Marcel Beno, spoluzakladatel a procesní mág Pillow. „Z našich zkušeností plyne, že většinou vozidlo stojí u domu klienta, ale normální je i nafocení během pauzy v práci nebo na benzínové pumpě během zastávky na cestě.“
Reálný příklad škody
Jedna z prvních škod nahlášených v tomto roce byla způsobena střetem pojištěného vozidlo se srnou. Nehoda se stala poslední den minulého roku v půl šesté ráno. Majitel vozidla škodu nahlásil 2. ledna v 10:33 a ještě tentýž den se domluvil s technikem pojišťovny na on-line prohlídce druhý den v 15 hodin.
Během samotné prohlídky bylo od 15:02 do 15:06 nafoceno vše potřebné, zejména poškozený přední nárazník, pravá přední mlhovka, pravý blatník a mřížka chladiče. Klient preferoval výplatu v hotovosti s tím, že si následně sám zajistí opravu. Technik provedl potřebné výpočty 4. ledna a po schválení s klientem byly peníze odeslány 5. ledna. Den poté je měl již klient na svém účtu, konkrétně 48 883 Kč.