Vylepšené podmínky Pillow pojištění vozidel reagují na dotazy poradců a majitelů elektromobilů. Přinášejí rozšíření předmětu pojištění ve vztahu k elektromobilům a také jasnou odpověď na otázku „A co když mi dojde šťáva?“.
Elektromobil se v naprosté většině otázek spojených s povinným ručením nebo havarijním pojištěním chová naprosto stejně jako vozy s benzínovým nebo naftovým motorem. Přesto existuje několik situací, kdy nemusí být zcela jasné, zda daná věc nebo událost je pojištěna. Lze je rozdělit do tří oblastí.
1) Předmět pojištění
Dotaz majitelů elektromobilů může být, zda je vysokonapěťová baterie pojištěna v rámci havarijního pojištění. Odpověď je samozřejmě ano, jedná se o součást vozidla podobně jako volant, kola, sedačky atd. a u žádného produktu na trhu se nemusí klient obávat, že by pojišťovna baterii vyloučila z předmětu pojištění.
Nejasnost může vzniknout u movité výbavy vozidla. Přestože tradiční formulace „pojištěným vozidlem je tuzemské vozidlo uvedené v Pojistné smlouvě včetně výbavy standardně dodávané výrobcem vozidla“ zahrnuje např. přenosný nabíjecí kabel, nemusí obsahovat některé důležité díly, které si následně zakoupil majitel. Proto nově klienti Pillow pojišťovny mají rozšířenu definici předmětu pojištění i o „přenosný nabíjecí kabel vč. proudové ochrany, redukcí a adaptérů, juice booster kabelu aj. určených k dobíjení elektromobilu nebo plug-in hybridu“. A ve stejném duchu budou vykládány pojistné podmínky i pro již uzavřené pojistné smlouvy.
2) Asistenční služby
Pro zajímavost se můžeme podívat na statistiku nejčastějších zásahů u elektromobilů jedné ze dvou největších asistenčních společností v Česku. Jedná se o píchlé kolo a poruchu vyžadující odtah do servisu, tedy podobně jako u jiných vozidle. Vybitá baterie není častá událost, ale z pohledu vnímání klienty jde o významné riziko.
Pojistné podmínky Pillow pojištění již jako součást definice poruchy zahrnují i „chybnou obsluhu“, třeba když špatným řazením rozbijete převodovku, místo benzínu natankujete naftu nebo vám palivo dojde mezi poli. Je tedy zřejmé, že pro klienty přátelská definice poruchy obsahuje i situaci, kdy elektromobilu „dojde šťáva“. Tedy spíše pro jistotu svých klientů Pillow pojišťovna přímo do příkladu výčtu konkrétních situací nově přidala i „vybitou vysokonapěťovou baterii elektromobilu“ a do rozsahu odtahu explicitně uvedla „v případě vybitého elektromobilu k nejbližší veřejné dobíjecí stanici“. A samozřejmě v případě porouchané baterie, kterou nelze nabít, platí zcela stejné limity jako pro jinou poruchu, tj. 50 km v základní variantě, nebo neomezeně po Česku ve dvou vyšších variantách.
Dále jsme zjistili, že někteří fandové elektromobility by uvítali, kdybychom jim při nepojízdnosti jejich vozu garantovali zapůjčení elektromobilu jakožto náhradního vozidla. Prověřovali jsme to a bohužel v současné době to není na trhu možné. Proto tuto službu zatím nepřinášíme a ani nic v tomto smyslu neurčitě neslibujeme. Zkrátka, u náhradního vozidla (až 7 dnů v nejvyšší variantě asistencí) zůstává vše (i cena) při starém, zajistíme přistavení a pronájem osobního vozu stejné nebo nižší kategorie, než je pojištěné vozidlo, nejvýše segmentu C, a to bez zohlednění pohonu poškozeného vozu.
3) Pojištění souvisejících věcí
S provozem elektromobilu souvisí i další vybavení, které není dopravováno ve vozidle, ale je napevno zabudované nebo běžně ponechávané doma. Nejčastěji se jedná o domácí dobíjecí stanice, wallboxy nebo třeba i související fotovoltaickou elektrárnu umístěnou na střeše rodinného domu. Pillow u pojištění majetku nemá žádná omezení pro krytí příslušenství vozidel, a tak jsou tyto věci kryté v rámci pojištění budovy či domácnosti a není třeba je navíc připojišťovat a platit za ně u pojištění vozu. Kromě nižší ceny za pojištění vozidla je druhou výhodou automaticky mnohem širší rozsah pojištění.